Vigtig information:

Vi har sammenlagt vores systemer

report_problem  Aktuel driftinformation

 

credit_cardBetalingskort


check_circle_outlineFejl på Dankort og VISA/Dankort løst!

På grund af en fejl hos Nets blev kunder i tidligere Salling Bank den 11. november 2021 ramt af en udfordring på deres Dankort og VISA/Dankort.

Hvis du ikke benyttede dit Dankort og VISA/Dankort i løbet af den 11. november, vil du igen kunne anvende dit kort.

Der er dog konstateret en fejl på 10 % af kortene, som derfor skal udskiftes. Vi udsender disse kort som ekspresbestilling, og vi forventer derfor, at du modtager dit nye kort senest onsdag i denne uge.

check_circle_outlineApple Pay og Google Pay virker igen for Mastercards


devicesNet- og mobilbank


Posteringer i net-og mobilbanken

I din nye net- og mobilbank kan du se dine historiske posteringer. Dog vil det ikke fremgå, hvilke butikker du har anvendt dit betalingskort i. Der kan i stedet stå eksempelvis "DK-NOTA" eller "Kort 1". Når du bruger dit betalingskort fremadrettet, vil posteringerne blive benævnt med butiksnavn med videre.

Du vil inden ugens udgang modtage et kontoudtog på dine historiske posteringer. Kontoudtoget vil du modtage enten via e-boks eller fysisk post.

 

 

Vi har nu sammenlagt vores systemer.

På denne side kan du løbende finde opdaterede informationer om konverteringen fra Salling Bank til Sparekassen Danmarks (tidligere Sparekassen Vendsyssel) systemer. 

Fusionen blev for lang tid siden vedtaget og gjort officiel, nu er vi kommet til et mere afgørende punkt for dig som kunde, nemlig tidspunktet hvor vi har sammenlagt vores systemer. 

I de ofte stillede spørgsmål herunder kan du læse om, hvad du skal være opmærksom på i forbindelse med sammenlægningen.

Spørgsmål

Hvis du har spørgsmål i forbindelse med overgangen til de nye systemer, skal du kontakte din afdeling.

Find afdelinger og medarbejdere

Du har adgang til din nye net- og mobilbank fra mandag den 8. november

Læs her, hvordan du kommer godt i gang med din nye net- og mobilbank. Her kan du få svar på de oftest stillede spørgsmål og finde en række korte hjælpevideoer.

Vigtig information om MobilePay

Det er ikke muligt at modtage og sende penge via MobilePay fra mandag morgen den 8. november - indtil du har skiftet dit gamle kontonummer ud med det nye.

Vejledning til ændring af kontooplysninger i MobilePay

Ofte stillede spørgsmål

Beholder jeg mit kontonummer?
Nej, du vil i forbindelse med sammenlægningen få nye kontonumre.
Du har i uge 40 modtaget et brev fra sparekassen med en oversigt over dine nye kontonumre.

Alle dine konti vil samtidig ændre registreringsnummer fra 7790 eller 7890 til 9070.
Bliver alle mine konti og depoter overført?
Ja. Vi sørger for at flytte alle dine konti og depoter.

I det brev, du modtog i begyndelsen af oktober, har vi oplyst kontonumrene på dine mest anvendte konti.
Får mine konti nye navne?
Hvis du har angivet et kaldenavn til dine konti, for eksempel ”Lønkonto,” ”Lille Pers opsparing” eller lignende, vil dette blive medtaget i sammenlægningen. Hvis du ikke har angivet et specielt navn, vil dine konti blive navngivet ud fra sparekassens kontonavne for eksempel: Vendsyssel, Vendsyssel Plus eller Focus Plus.
Kan jeg anvende netbank, som jeg plejer?
Nej. Du vil ikke kunne tilgå din net- og mobilbank i perioden fredag den 5. november fra kl. 17:00 til mandag morgen den 8. november.
   
VIGTIGT: Der vil i en periode være lukket for handel med værdipapirer. Læs mere under afsnittet "Kan jeg handle værdipapirer, som jeg plejer?"
 
Link til netbank for privatkunder

Link til netbank for erhvervskunder
 
NB! Hvis du har tilføjet netbanken til dine favoritter, skal du være opmærksom på, at linket ikke længere virker fra mandag den 8. november. Du skal derfor tilgå netbanken via sparekassens hjemmeside.
Kan jeg overføre penge til udlandet?
Du kan lave overførsler til udlandet igennem din netbank til og med tirsdag den 2. november kl. 17:00.

Funktionen vil være til rådighed i den nye netbank fra mandag den 8. november.
Kan jeg fortsat se mit budgetskema i netbank?

Nej, du kan desværre ikke længere se dit budgetskema i netbank. Du kan derfor med fordel tage en kopi af dette inden sammenlægningen.

Har du budgetservice, hjælper vi dig fortsat. Du kan dog ikke se budgettet i netbank.

Ny budgetløsning er på vej

Vi arbejder på nuværende tidspunkt på at finde den fremtidige budgetløsning. Indtil vi har den nye løsning på plads, kan du med fordel bruge vores budgetskabelon.

Download skabelonen og ret den til med dine egne tal og udgifter, så du får overblik over din økonomi.

Download skabelon

Kan jeg handle værdipapirer, som jeg plejer?
Der vil være lukket for handel med værdipapirer i perioden tirsdag den 2. november kl. 17:00 til mandag morgen den 8. november.  

Ønsker du at handle værdipapirer i denne periode, kan du kontakte sparekassens Finanscenter
Kan jeg se mine tidligere posteringer?
Ja, du vil i net- og mobilbanken fortsat kunne se dine historiske posteringer.

Det er dog ikke muligt at se, hvilke steder du har anvendt dit betalingskort. Du kan i stedet finde disse oplysninger på det kontoudtog, du har modtaget i forbindelse med konverteringen.
Skal jeg downloade en ny mobilbank-app?
Ja, din nuværende mobilbank stopper med at virke fredag den 5. november kl. 17:00. Du skal downloade Sparekassen Vendsyssels mobilbank fra Play Butik eller App Store. Dette kan du gøre fra mandag den 8. november. Vi har netop lanceret en ny mobilbank-app, der dog kun er klar til privatkunder. Kig efter dette ikon:



Den nye mobilbank anbefales pt. ikke til erhvervskunder
Hvis du skal bruge mobilbank til erhverv, se mere under "Særligt for erhverv".
Har jeg fortsat geografisk sikkerhed på mit Mastercard?

Nej, desværre. Du skal være opmærksom på, at selvom du tidligere har lavet begrænsninger for, hvor dit Mastercard kan anvendes, er der fra mandag den 8. november åbent for, at du kan bruge dit Mastercard i alle lande, pengeautomater og til nethandel.

Kan jeg bruge pengeautomaterne, som jeg plejer?

Skive (Frederiksgade og Kirkeallé), Stoholm og Viborg

Indbetaling af kontanter
Tidligere Salling Bank kunder kan ikke indbetale kontanter i disse pengeautomater i perioden onsdag den 3. november til og med søndag den 7. november.

Beløbsgrænse i pengeautomater
Tidligere Salling Bank kunder kan fra onsdag den 3. november til og med torsdag den 4. november kun hæve 2.000 kr. pr. dag.

Betalingskort udstedt i tidligere Salling Bank vil være omfattet af en begrænset hævemulighed til og med søndag den 7. november.

Nykøbing Mors, Vinderup og Roslev

Indbetaling af kontanter
Tidligere Salling Bank kunder kan ikke indbetale kontanter i disse pengeautomater i perioden torsdag den 4. november til og med søndag den 7. november.

Beløbsgrænse i pengeautomater
Tidligere Salling Bank kunder kan torsdag den 4. november kun hæve 2.000 kr. pr. dag.

Betalingskort udstedt i tidligere Salling Bank vil være omfattet af en begrænset hævemulighed til og med søndag den 7. november.

Hvornår virker pengeautomaterne som normalt?

Alle pengeautomaterne virker som normalt fra mandag den 8. november.

Skal jeg have nyt kort?

Ja, dine kort vil blive udskiftet på et senere tidspunkt, men vil indtil da fungere, som de plejer.

Vær opmærksom på, at det fortsat er dit gamle kontonummer, som er skrevet på bagsiden. Hvis du skal oplyse dit kontonummer, skal du huske, at du skal bruge kontonummeret fra  din net- og mobilbank og ikke fra kortet.

Virker mit kort under konverteringen?

Konverteringen foregår over en weekend, hvor du kan anvende dit VISA/Dankort i butikker og på internettet, som du plejer.

Dine Mastercards vil være underlagt et begrænset forbrug og vil igen virke som normalt mandag den 8. november.

Kan jeg bruge Apple Pay og Google Pay, som jeg plejer?

Ja, du kan anvende Apple Pay og Google Pay, som du plejer, hvis dit kort allerede er oprettet i din Wallet.

Vær opmærksom på, at det ikke er muligt at oprette og anvende Apple Pay og Google Pay efter konverteringen, hvis dit kort ikke allerede er oprettet i din Wallet. Dette gælder, indtil du modtager et nyt kort fra sparekassen. 

Har du brug for et nyt kort, så kontakt din rådgiver.

Skal jeg anvende en ny SWIFT-/BIC-kode?

Ja, når du modtager penge fra udlandet, skal du fremover anvende følgende SWIFT-/BIC-kode:

VRAADK21

Du har samtidig fået nye IBAN-kontonumre, som du kan finde i net- og mobilbanken under kontovilkår.

Ændres priser og vilkår?
Du kan se sparekassens gældende priser og forretningsbetingelser via nedenstående links.

Se priser og rentesatser her

Se forretningsbetingelser her
Hvor kan jeg få hjælp, hvis jeg har problemer med min net- og mobilbank?
Du kan bede om at blive kontaktet af sparekassens Netbank Support via nedenstående link.

Bestil en opringning fra Netbank Support

Supporten har åbent i hele sparekassens åbningstid, og du kan selv vælge, hvilket tidsrum du ønsker at blive kontaktet i.

Desuden kan du finde en række vejledninger til din net- og mobilbank her:

Vejledninger til netbank

Vejledninger til mobilbank 

Særligt for erhverv

Generel information for erhvervskunder
Vi sørger for at ændre registrerings- og kontonummer ved alle Nets- og Mastercard-relaterede services, for eksempel Overførselsservice, Betalingsservice, Leverandørservice med mere.

Du skal selv kontakte eventuelle tredjepartsleverandører med henblik på ændring af registrerings- og kontonummer.
Kan jeg eksportere FI-kort indbetalinger i netbank?

Ja, du kan sagtens eksportere FI-kort indbetalinger. Du kan for eksempel eksportere som kommaseparerede filer, der kan importeres i dit økonomisystem.

Sådan gør du

Kan jeg importere betalinger i netbank?
Ja, du kan importere betalingsfiler fra dit økonomisystem.

Netbanken understøtter følgende formater:
  • E-faktura ver. 1.0 / 1.1
  • EGU-PTG, tidligere BG Bank format
  • SDC format, KaSel format.
Du vælger filformatet i dit økonomisystem.

Sådan gør du
Kan jeg stadig sætte betalinger i kø i netbank?
Ja, når du foretager en betaling, kan du tilføje betalingen til udbakken. Udbakken er en betalingskø, hvor du kan godkende flere betalinger på én gang.

Sådan tilføjer du betalinger til udbakken

Sådan godkender du betalinger i udbakken

BEMÆRK at betalinger i din udbakke ikke overføres til den nye netbank, i forbindelse med sammenlægningen af systemerne.
Hvor finder jeg mobilbank til Erhverv?

Som udgangspunkt er der i sparekassen ikke en særskilt app til erhvervskunder, men vi har netop lanceret en ny mobilbank-app, der foreløbigt kun er klar til privatkunder. Som erhvervskunde skal du derfor downloade den app, der hedder 'Sparekassen Vendsyssel' - og ikke 'SparV - ny app.'

Kig efter dette ikon:

Sparekassen Vendsyssel Mobilbank

Bemærk, at du først skal aktivere mobilbank og danne en en mobilkode, via netbanken - før du kan logge på vores mobilbank-app.

Hvordan logger jeg ind på min mobilbank?

Når du henter vores mobilbank til erhvervskunder, får du mulighed for at trykke på "Log på" eller "Tilmeld ny aftale". Her skal du første gang, du logger på, trykke på "Tilmeld ny aftale", hvorefter du logger ind med enten dit medarbejderNemID eller dit private NemID.

Er mine garantier fortsat gældende?

Ja, sparekassen har overtaget alle forpligtelser fra tidligere Salling Bank. De garantier, som du tidligere har fået stillet via Salling Bank, vil derfor fortsat være gældende.