Du har fået adgang til nye smarte funktioner

Konvertering fra Østjydsk Bank til Sparekassen Vendsyssel

I weekenden 17-19. april 2020 blev kunder fra Østjydsk Bank konverteret til Sparekassen Vendsyssels systemer.

Du har dermed fået adgang til en ny Netbank og en række nye smarte funktioner. I de ofte stille spørgsmål herunder kan du læse om, hvad du skal være opmærksom på i forbindelse med konverteringen.

Log på Netbank

Når du skal logge på Netbank, skal du blot trykke på hængelås-ikonet i øverste højre hjørne af hjemmesiden (på mobilvisning skal du trykke på de 3 vandrette streger i topmenuen).

På loginsiden skal du logge på med dit NemID.
 

Spørgsmål

Hvis du har spørgsmål i forbindelse med overgangen til de nye systemer, skal du kontakte din personlige rådgiver.

Find afdelinger og medarbejdere

Vigtig opdatering om MobilePay den 21. april 2020

Det er ikke muligt at modtage penge via MobilePay, før de gamle kontonumre er opdateret til de nye. Det er derfor vigtigt at opdatere dit kontonummer i MobilePay hurtigst muligt.

Vejledning til ændring af kontooplysninger i MobilePay

Find vejledninger til Netbank

Kom godt i gang med sparekassens Netbank med en række vejledninger til de mest benyttede funktioner i Netbanken.

Læs mere 

Ofte stillede spørgsmål

Beholder jeg mit kontonummer?

Nej, du får et nyt kontonummer i forbindelse med fusionen.

Skal jeg have nyt kort?

Ja, dine kort vil blive udskiftet efter sommerferien.

Kan jeg benytte MobilePay, som jeg plejer?
Nej, du kan ikke modtage penge via MobilePay, før du har opdateret dit kontonummer.

Du skal  derfor ændre dit kontonummer ved MobilePay til dit nye kontonummer i Sparekassen Vendsyssel.  

Vejledning til ændring af kontooplysninger i MobilePay

 

Kan jeg bruge Apple Pay, som jeg plejer?

Ja, du kan anvende Apple Pay, som du plejer, indtil du modtager et nyt kort fra Sparekassen Vendsyssel. 

Når du modtager dit nye kort, skal du tilføje det i Apple Pay.

Vejledning til ændring af kort i Apple Pay

Skal jeg downloade en ny Mobilbank app?
Ja, din nuværende Mobilbank stopper med at virke fra fredag den 17. april 2020 kl. 17:00. Du skal downloade Sparekassen Vendsyssels Mobilbank fra Play Butik eller App Store, som du kan anvende fra mandag den 20. april. 
 
Sparekassen Vendsyssel har én Mobilbank, som håndterer netbankaftaler for både private og erhvervs.
   
Bemærk: Første gang du logger på skal du oprette dig som en ny bruger - Se en vejledning her

Download Mobilbank
Får mine konti nye navne?

Som udgangspunkt vil du ikke opleve ændringer.

Skal jeg anvende en ny SWIFT-/BIC-kode?

Ja, når du modtager penge fra udlandet, skal du fremover anvende følgende SWIFT-/BIC-kode:

VRAADK21

Du kan finde dit personlige IBAN-nummer i Netbanken under kontovilkår.

Ændres priser og vilkår?
Som tidligere varslet er det Sparekassen Vendsyssels priser samt almindelige forretningsbetingelser, som er gældende.

Se priser og rentesatser her

Se forretningsbetingelser her

Særligt for erhverv

Kan jeg eksportere FI-kort indbetalinger i Netbank?

Ja, du kan sagtens eksportere FI-kort indbetalinger - du kan f.eks. eksportere som komma-separerede filer, som kan importeres i dit økonomisystem.

Sådan gør du

Kan jeg importere betalinger i Netbank?
Ja, du kan importere betalingsfiler fra dit økonomisystem.

Netbanken understøtter følgende formater:
  • Efaktura ver. 1.0 / 1.1
  • EGU-PTG, tidligere BGBank format
  • SDC format, KaSel format
Du vælger filformatet i dit økonomisystem

Sådan gør du
Kan jeg stadig sætte betalinger i kø i Netbank?
Ja, når du foretager en betaling kan du tilføje betalingen til udbakken. Udbakken er en betalingskø, hvor du kan godkende flere betalinger på én gang.

Sådan tilføjer du betalinger til udbakken

Sådan godkender du betalinger i udbakken
Hvor finder jeg Mobilbank til Erhverv

I Sparekassen Vendsyssel er der ikke en særskilt app til erhvervskunder. 

Vores Netbank kan håndtere netbankaftaler for både private og erhverv - og det er let at skifte imellem de aftaler du har adgang til.

Sådan kommer du igang med den nye Mobilbank