Indsigelser

Som kortholder har du i en række situationer mulighed for at få tilbageført en betaling, der er sket med dit kort. Opdager du for eksempel, at der har været korttransaktioner på din konto, som du ikke kan godkende, eller hvis du ikke har modtaget den vare eller service, som du har købt med dit kort, har du mulighed for at gøre indsigelse og få tilbageført betalingen.
 
Inden du opretter en indsigelse mod en transaktion, du ikke har kendskab til, skal du altid selv forsøge at løse problemet med forretningen.

Hvis du ikke kan løse problemet med forretningen, kan du udfylde en oprette en indsigelse. Opret en en elektronisk indsigelse eller vælg den indsigelsesblanket, der passer til din situation.

Du skal være opmærksom på, at indsigelse skal ske snarest muligt efter, at du har fået kendskab til transaktionen for at undgå, at sagen forældes.

  • Ved indsigelse på betalinger, du har godkendt, er den absolutte frist overfor firmaet 8 uger efter transaktionen er trukket på din konto.
  • Ved indsigelse på betalinger, du ikke har godkendt, er den absolutte frist 13 måneder efter transaktionen er trukket på din konto.
  • Indsigelsesblanketten indeholder personfølsomme oplysninger, og du må derfor ikke fremsende den via e-mail. Du skal printe, underskrive og sende den udfyldte blanket med posten til:

    Sparekassen Vendsyssel
    Produktion Privat
    Bredgade 7
    9490 Pandrup
Læs mere om reglerne for, hvornår du kan få tilbageført betaling:

Dankort 
Visa/Dankort 
MasterCard

Indsigelsesblanketter

Jeg har opsagt mit abonnement, men beløbet bliver fortsat trukket på min konto

Du kan gøre indsigelse, hvis du, jævnfør opsigelsesvilkårene for det tegnede abonnement, rettidigt har opsagt det, og beløbet fortsat bliver trukket på din konto.

Download blanket i PDF-format

Jeg har ikke modtaget de bestilte varer eller ydelser
Du kan gøre indsigelse, hvis du har købt en vare/ydelse ved fjernsalg (køb på nettet), og varen/ydelsen ikke er leveret, eller hvis forretningen, du har handlet med, er gået konkurs.

Download blanket i PDF-format
Jeg har modtaget en vare eller ydelse, der ikke var som beskrevet eller defekt
Du kan gøre indsigelse, hvis du har købt en vare/ydelse ved fjernsalg (køb på nettet), og varen/ydelsen er defekt, eller det er aftalt, at der skal leveres originale mærkevare og varen/ydelsen, der er leveret, er en kopivare eller varen/ydelsen er blevet konfiskeret i tolden.

Download blanket i PDF-format
Jeg har returneret/afbestilt min vare/ydelse, men har ikke fået beløbet retur
Du kan gøre indsigelse, hvis du har betalt varen/ydelsen med Dankort, og du har udnyttet din lovbestemte fortrydelsesret.

Har du betalt med Visa-delen af dit Visa/Dankort eller med dit MasterCard og gjort brug af fortrydelsesretten, kan vi i nogle tilfælde også hjælpe.

Download blanket i PDF-format
Jeg har ikke selv foretaget eller godkendt de hævede beløb - jeg har stadig kortet
Du kan gøre indsigelse, hvis en anden har misbrugt dit kort, og du stadig har kortet.

Download blanket i PDF-format
Jeg har ikke selv foretaget eller godkendt de hævede beløb - jeg har ikke kortet
Du kan gøre indsigelse, hvis du har mistet eller fået stjålet dit kort, og der er hævet beløb på kortet.

Download blanket i PDF-format
Fejl i udbetaling fra pengeautomat
Du kan gøre indsigelse, hvis der er fejl i udbetalingen fra en pengeautomat.

Download blanket i PDF-format
Jeg er blevet opkrævet et beløb, som jeg har betalt på en anden måde, for eksempel kontant eller med et andet betalingskort
Du kan gøre indsigelse, hvis det beløb du er blevet opkrævet allerede er betalt på en anden måde, for eksempel i kontanter eller med et andet betalingskort.

Download blanket i PDF-format
Der er hævet et andet beløb, end jeg har godkendt
Du kan gøre indsigelse, hvis det beløb du skal betale ikke svarer til det beløb, der er blevet hævet på din konto.

Download blanket i PDF-format
Jeg har ved det oprindelige køb ikke accepteret yderligere opkrævninger (ikke abonnement)
Du kan gøre indsigelse, hvis du i forbindelse med det oprindelige beløb ikke har accepteret yderligere opkrævninger.

Download blanket i PDF-format
Der er hævet et beløb i forkert valuta
Du kan gøre indsigelse, hvis det beløb der er hævet ikke er opkrævet i den valuta, du har aftalt med forretningen.

Download blanket i PDF-format
Misbrug af din MobilePay
Du kan gøre indsigelse, hvis du oplever, at din MobilePay er blevet misbrugt.

Download blanket i PDF-format