MobilePay

MobilePay er en gratis app til mobilbetaling, som du kan indstallere på både iPhone/iPad og Android. App'en fungerer, uanset hvilken bank du benytter, og app'en har mere end 4 millioner brugere i Danmark.

Betal med MobilePay i butikker - også online

Med MobilePay kan du overføre penge til andre MobilePay-brugere, og det er lige så nemt som at sende en sms. Du skal bare indtaste et beløb, vælge modtager fra dine kontakter eller indtaste et mobilnummer og så swipe for at sende pengene af sted.

Du kan også anmode folk om penge eller opdele en betaling imellem flere personer. I app'ens aktivitetsliste kan du se de penge, du har modtaget, anmodet om og sendt med MobilePay.

Nu er det blevet nemt at være kassemester

Mobilepay Box gør det nemt at samle penge ind og holde styr på alle slags fælleskasser - om det er gavekassen, klassekassen, kagekassen eller biografturs-kassen. Så kan det blive helt sjovt at være kassemester.

Ofte stillede spørgsmål

Hvad gør jeg, hvis min mobiltelefon bliver stjålet?
Ring til MobilePay Support på tlf. 45 14 44 47 og spær din MobilePay, hvis du har mistanke om, at din telefon er blevet stjålet.
Hvad gør jeg i tilfælde af misbrug?
Ring til MobilePay Support på tlf. 45 14 44 47 og spær din MobilePay, hvis du har mistanke om misbrug.
Hvordan aktiverer jeg nethandel?

Når du skal betale med MobilePay på nettet, skal du først sikre dig, at dit kort er aktiveret til nethandel. Der er ikke nogen beløbsgrænser, når du betaler med MobilePay i en netbutik.

Sådan aktiverer du dit kort til nethandel:

  1. Log på MobilePay
  2. Gå i menuen og vælg 'Indstillinger'
  3. Aktiver 'Brug MobilePay til nethandel'
Hvordan hæver jeg beløbsgrænsen?

Når du opretter din MobilePay konto, verificerer du kontoen med dit CPR-nummer og benyttes standard beløbsgrænserne herunder:

  • Du kan overføre til andre privatpersoner eller betale i butikker for 3.000 kr. om dagen.
  • Der er ikke nogen daglig grænse for, hvor meget du kan modtage.
  • Du kan sammenlagt sende og modtage 80.000 kr. om året.

Verificér med NemID
Hvis du ønsker at hæve beløbsgrænsen kan du efterfølgende vælge at verificere dig med dit NemID. Herefter benytter du beløbsgrænserne herunder:

Du kan overføre for 10.000 kr. om dagen til andre privatpersoner. Derudover kan du betale med MobilePay for 10.000 kr. om dagen i butikker.

Der er ikke nogen daglig grænse for, hvor meget du kan modtage.

Til og fra andre privatpersoner kan du sammenlagt modtage op til 150.000 kr. om året. Der er ingen årlig grænse for, hvor meget du kan betale i butikker.

Sådan gør du:

  1. Log på MobilePay
  2. Gå i menuen og vælg 'Indstillinger', klik herefter på 'Beløbsgrænser'
  3. Tryk knappen 'Fortsæt' og indtast NemID
  4. Login med dine NemID-oplysninger

Hvis du ønsker at være identificeret i MobilePay med NemID, kan du gøre det inde i MobilePay app'en under Indstillinger - Beløbsgrænser - NemID.

Hvordan skifter jeg kort i MobilePay?

Det er nemt at ændre det kortnummer, som du har registreret i MobilePay.
 
Sådan gør du:

  1. Åbn MobilePay.
  2. Klik på de tre streger øverst.
  3. Klik på 'Indstillinger'.
  4. Klik på 'Kort'.
  5. Klik på det kort, som du vil ændre
  6. Klik på redigeringsikonet ud for kortnummer (den lille blyant)
  7. Ret kortnummer, udløbsdato, kontrolcifre og klik 'Næste'

Husk at tjekke, om dit kontonummer skal ændres samtidigt.

Hvordan ændrer jeg mit telefonnummer?

Har du stadig adgang til dit gamle mobilnummer

Sådan gør du:

  1. Log på MobilePay med dit gamle mobilnummer
  2. IOS og Android: Klik på de tre streger øverst
  3. Windows: Klik på de tre prikker nederst
  4. Vælg 'Indstillinger'
  5. Vælg 'Mobilnummer'
  6. Indtast dit nye mobilnummer
  7. Der bliver nu sendt en aktiveringskode til dit nye mobilnummer
  8. Indtast den tilsendte aktiveringskode i din MobilePay

Har du ikke adgang til dit gamle mobilnummer

Sådan gør du:

  1. Download MobilePay app'en
  2. Vælg 'Log på' som eksisterende bruger
  3. Indtast dit nye mobilnummer og dit nuværende kodeord. Du vil få en fejlbesked
  4. Tryk på ’Glemt kode’ (blå tekst nederst til højre)
  5. Du vil nu blive guidet hen, hvor du kan genskabe din adgang med NemID
Jeg har glemt min kode, hvad gør jeg?

Har du glemt din kode, kan du selv nemt selv lave en ny.
 
Sådan gør du:

  1. Åbn MobilePay
  2. På log ind-siden: Tryk på spørgsmålstegnet i øverste højre hjørne
  3. Tryk på 'Glemt kode'
  4. Bekræft, at du ønsker en ny kode ved at taste ’Næste’
  5. Du modtager en aktiveringskode via sms, som sendes til din mobiltelefon (bemærk, at der kan gå op til nogle minutter, før koden kommer)
  6. Indtast aktiveringskode
  7. Tryk OK
  8. Verificer dit kort ved at indtast de fire sidste cifre på det kort, du har registreret i MobilePay
  9. Tryk OK
  10. Vælg en ny firecifret kode. Det er vigtigt, at du vælger en helt unik kode, som ingen andre kender, og som du ikke bruger andre steder
  11. Bekræft din firecifrede kode

Kan du ikke huske, hvilket kort du har registreret i MobilePay, skal du ringe til MobilePay Support på tlf. 45 14 44 47

Må min virksomhed bruge min private MobilePay?
MobilePay er en løsning til private. App'en må bruges til at sende penge mellem privatpersoner og til at betale i butikker og netbutikker. Ønsker du at tilbyde dine kunder betaling med MobilePay, skal du have en MobilePay Business-aftale.

Læs mere om MobilePay Business